Fuldans

Den okrönta drottningen av fuldans är Emelie. Förstår inte hur hon orkar, men hon skrev ner hela texten till låten på fuldans.se i ett sms till mig. Vi spelade den om och om på lektionen idag (förlåt kära klasskamrater!) och gick sedan och sjöng på den högt (förlåt alla som jag inte känner!). Därför var jag ju bara tvungen att ge henne en bekräftelse på att hon ÄR fuldans!




Se på mig
Jag närmar mig dig
Skuttar framåt som en hund

En fot, ett ben
I ett enkelt system
Du verkar tycka jag ser dum... ut

Men jag kan inte dansa
Jag kan inte dansa så fint som du
Nej jag kan inte dansa
Det ser bara psykopatiskt ut

Som ett djur
En lycklig lemur
Trippar jag med lätta steg

Men jag kan inte dansa
Jag kan inte dansa så fint som du
Nej jag kan inte dansa
Det ser bara psykopatiskt ut

Sen gör jag...
...en "tant på stan"
...en "tyst indian"
Jag lufsar framåt som en gnu

Din blick den ber
Mig att tona ner mig
Men jag kan inte sluta nu

(tufft solo)

Jag kan inte dansa
Jag kan inte dansa så fint som du
Nej jag kan inte dansa
Det ser bara psykopatiskt ut

Kommentarer
Postat av: Emelie

Känner mig så otroligt hedrad. Jag vet inte vad jag ska säga.

Jag vill tacka mamma..!

Det är så otroligt härligt att få ha kommit ut ur garderoben.

JAG ÄR MÄSTAREN AV FULDANS!!!

2011-02-17 @ 20:34:49
URL: http://stjopid.blogg.se/
Postat av: Lina

HAHA, lemur!! Jag hatar det djuret nu mera. Förlåt alla lemurer..

2011-02-17 @ 20:49:43
URL: http://linahenriksson.blogg.se/
Postat av: Lina

Det här är inte okej! Här sitter jag och har tråkigt och tycker synd om mig själv! Och så uppdaterar du inte din blogg på tre dagar!!!! Vad ska jag fördriva tiden med då har du tänkt dig!? :O

2011-02-20 @ 16:14:28
URL: http://linahenriksson.blogg.se/
Postat av: Lina

Samma svar som jag skrev till Malin:

"Jo okej. Alan Rickman och Gary Oldman är kända. Det kan jag ju inte säga emot. Men de spelar sina karaktärer på ett annat sätt jämfört med alla sina andra karaktärer. Och okej, Helena Bonham Carter är också känd. Men samma sak där. Men det jag egentligen stör mig på är att Bill Nighy spelar trolldomsministern på ett liknande sätt som han spelade Davy Jones. Så jag kan liksom inte se honom som trolldomsministern. För han blir antingen Davy Jones eller Bill Nighy för mig. (det känns mest som att de "stora" skådespelarna försöker komma in i konceptet för att de vet att det är nu eller aldrig och för att det är just Harry Potter liksom, snart ska väl Johnny Depp vara med också..) Du behöver inte fatta vad jag menar. Men jag tycker att han förstörde den karaktären lite. För mig i alla fall."



Lite komiskt dock att du påpekade just Helena Bonham Carter när jag redan hade skrivit det till Malin ;) Hehe

2011-02-20 @ 18:16:28
URL: http://linahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0