Bör man tolka det som att det är dags att städa?

Vad ska man säga. Fick nyss ett mejl från rektorn på skolan..

"... Under senare hälften av denna månad kommer Roslagens miljö och hälsa att göra så kallade flygande besiktningar av hygienutrymmen i Täbys skolor. Dessa besiktningar kommer huvudsakligen att rikta in sig på elevskåp och lärarrum.

För att undvika anmärkningar vid dessa besiktningar får jag be er alla i skolan, elever och personal, att ordentligt se över era utrymmen, skåp och arbetsrum för att tillse att god hygien råder ..."

Börjar genast tänka igenom vad jag kan tänkas ha i mitt skåp. Kom fram till att det förmodligen ligger strumpor, idrottskläder, kanske någon halvt uppdrucken flaska med något, osv. Så, jag tror det första som görs på måndag morgon är att städa skåpet, särskilt med tanke på att det är det första man ser när man kommer in i skåphallen! Sedan slog mig tanken, det är ju första april idag! Men tror inte det är värt risken, vore tråkigt att stå där med "miljöpoliser" suckandes bredvid en..


Ni ser, längst ner till höger, det första man ser när man kommer in i skåphallen! (Bild brutalt snodd av Athena)


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror nog det är dags jag med. Du har ju sett mitt skåp...

Gamla idrottskläder som har legat där jag vet inte hur länge. Jag har alla böckerna där man ska ha typ väskan och så har jag väskan där man ska ha böckerna. Sen vet jag inte om jag vill veta vad som finns längre in under allting. Nej, vi måste nog städa. För det känns som om de kommer kolla våra skåp bara för att de är de första i skåphallen..

2011-04-01 @ 18:51:32
URL: http://linahenriksson.blogg.se/
Postat av: Athena

Haha! :D

2011-04-02 @ 01:43:12
URL: http://athenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0